Topp 5 med klinikken

Jeg syntes at vi på klinikken ( jobben ) skulle gjøre noe sammen utenfor jobb også, så da tenkte jeg at kommunens Topp 5 var smart. Det går ut på at det er satt ut poster på fem av de høyeste toppene i kommunene ( flere av disse var varselsvarder før i tiden ).  Se www.kjentmann.no for mer info om opplegget, samt kart til toppene 🙂
Vi startet med Forbordsfjellet den 6.juni, for her er vi lokalkjente 🙂 Her klatret vi opp Våttåstien og sto dermed på toppen av fjellet 590moh med kjempeutsikt over skatvalslandet 🙂

Denne gangen var vi 10 ansatte og 12 hunder med på turen ( samt Jon som var fotograf 😉 )

Tur nr 2 gikk uka etterpå til Strætasfjellet 462moh. I ettertid husker jeg turen som kjempefin, men har blitt fortalt at vi hadde masse regn.. og når jeg ser på bildebeviset så ser man jo alt regnet 😉 Vi gikk opp i fra Våggåskiftet i Sorta og fulgte stien som er flott merket.

Om det var været eller noe annet er usikkert, men denne gangen var flokken halvert og fem av de ansatte troppet opp. Vi hadde med oss to menn ( Mats og Jon ) som tok bilde av oss, samt 8 hunder.

Ondagen etterpå ble det ikke noe tur, da bare et par kunne, samt at jeg var blitt ganske så syk og dermed safet og ble hjemme. Uka etterpå var 80% av gjengen på kurs i Trondheim gjennom jobb. Men Hilde og jeg dro likevel på tur! Vi hadde bra vær i starten, men fikk regn på slutten, så det var godt og komme hjem og skifte. Dagens destinasjon var en topp, men ikke en av Topp 5. Vi gikk opp på Skordalsvola som ligger på grensen mellom stjørdal og åsen. Vi har skogseiendom helt opp mot toppen, og Jon er derfor godt kjent i området. Han var derfor med som kjentmann, da det ikke er stier opp dit, men man må finne veien selv 🙂 Og det klarte vi fint! 521moh, to ansatte og Jon, samt 5 hunder

Turen var 8 km lang.
Den siste turen så langt gikk til Bålhåmmårn nå på onsdag 4.juli. Bålhåmmårn ligger i Forradal, et sted jeg er veldig lite kjent i. Været var alldeles upåklagelig, og vi ble kjent med knott for første gang i år ( for min del i allefall ). Vi startet der veien sluttet, og gikk opp langs en traktorvei. Her beitet det sauer rundt oss, så hundene måtte gå i bånd. Vi fulgte traktorveien til endes og inn på en utydelig sti og opp til Fordalstjønna, som bare plutselig dukket opp uten noe forvarsel 🙂  Herifra fulgte vi et søkk opp på noen myrer og skulle svinge til høyre. Her så vi i stien av og til, men beskrivelsen på kjentmann.no var så gode at vi likevel fant fram. Når vi kom opp på toppen lå varden og posten litt lengre mot sør, så vi lette litt etter den. Men vi fant fram og kunne skrive oss inn i boka. Da hadde vi stått der et minutt kanskje, og var så omsvermet som aldri før. Vi gikk derfor litt tilbake før vi turde sette oss ned og ta fellesbildet 😉
Også denne gangen var vi fem ansatte, Per tar bildet så han fikk dessverre ikke være med på bildet 😉

8 hunder fikk lov til å være med 🙂

Dette betyr at vi nå har besteget 3 av 5 topper, og neste uke går turen til Koksåsen. Da står vi igjen med sjefstoppen, nemlig Storskarven på 1171moh. For å komme oss dit må vi ta en dagstur, og vi vet ikke enda når vi kan få til det. Vi har fram til september for å klare det før fristen går ut. Så det er mulig i satser på en søndag i august. Med litt planlegging kanskje flest mulig også får til å være med 🙂